No tears for queers



Hejhej!

Sitter här nu och har precis kommit hem från teatern. det var meningen att vi skulle göra en intervju också, men eftersom att jag fick ont i huvudet och blev väldigt rörd pga teatern åkte jag hem istället! "/ Sitter här nu och har tagit en alvedon så att huvudvärken går över. Glömde messa tjejerna och skriva att jag åkte hem, så jag antar att dom är lite småsura på mig för tillfället... men jag smsade jenny nyss och hon verkade ta det ganska okej ändå. får hjälpa till med renskrivning och allt annat vi ska göra inför redovisningen sen. Nu tänkte jag berätta om teatern vi var på imorses. No tears for queer hette den och för er som inte har sett den kan jag berätta att den handlade om hatbrott mot sexuella! Händelserna som togs upp i teatern är verkliga händelser & teatern berörde mig väligt mycket. Varför de berörde mig så mycket vet jag inte egentligen, men jag tror mest att det var för att scenerna var så brutala och att det har hänt på riktigt gör inte saken bättre. Grejen med hela teatern var att de ville visa hur det kan gå till, när allt går till överdrivt. I alla tre fallen hade det börjat med ett "litet bråk" eller något liknande och i alla tre fallen slutade det med att någon blev mördad pga sin sexuella läggning. Teatern fick mig att tänka till riktigt mycket, tänk att det verkligen är så här det ser ut i samhället, i Sverige >.<. Tanken skrämmer mig och jag förstår verkligen inte hur folk kan hata människor så mycket för sin sexuella läggning, sin hudfärg m.m.  Wellwell. Igår fick jag reda på att Sebastian kanske skulle vara med i Andra Avenyn igen, och som vanligt kollade jag på det. Sebastian var med igår, och han var med värsta mycket också *happyface* :D. Jag fattar inte hur han kommer med i programmet, för jag har sökt in om att bli statist men de har inte hört av sig till mig "/, Sebastian måste ha en himla tur alltså! :) På tal om ingenting så är det Onsdag idag, och det är bara 2 & 3 dagar kvar tills spelningarna, tror ni jag är pepp eller? :) jaaaaaao! Ikväll ska jag och mami åka och gymma, vi ska köra ett nytt pass "bodyjam" och jag ser fram emot det, så att jag kan släppa tankarna från teatern och försöka få bort bilderna dessutom.... Kommer inte ha någon tid att blogga mer idag eftersom att träningen slutar ganska sent, men detta inlägget räcker väl för idag? (a) Kanske slänger upp "dagens musiktips" lite senare, vi får se hur det blir med det.

Puss&Kommentera! <3

kaching kaching

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback