ett år sen - studenten!





(några bilder från studenten)

Imorgon är det ett år sen jag tog studenten. Det har gått ett helt år sen jag var sådär förväntansfull inför vad som skulle ske. Det har gått ett  helt år sen jag gick upp klockan fem på morgonen för att fixa mig. Det har gått helt år sen jag satt där på champagnefrukost i ösregnet hemma hos Sofia med större delen av klassen. Det har gått ett helt år sen jag åkte runt på flaket med hela klassen och bara levde livet. Det har gått ett helt år sen jag sprang ut och tog studenten!

För ett år sen hade jag ingen aning om hur mitt liv skulle se ut idag.
Jag hade planer på att läsa vidare på högskolan och flytta hemifrån några månader efter studenten men eftersom det strulade till sig lite med mina betyg blev det inte som jag hade tänkt mig - jag blev arbetslös och har varit det sen dess. Har som vissa av er redan vet sökt in till högskolan igen och nu kan inget hindra mig, betyget och det är fixat! Nu väntar jag bara på svar på om jag har kommit in eller inte.

Nu i efterhand kan jag ha lite ångest över att jag inte tog tillvara mer på skoltiden och tryggheten jag hade då. Kan även ha lite ångest över att jag inte tog tillvara på själva studentdagen och balen, menmen sånt är livet.

Imorgon är det 93:ornas tur att ta studenten. Jag vet hur nervösa många är just nu och jag vet vad de har att se fram emot. Om jag skulle ge ett tips till alla som tar studenten i år är det att de ska se till att njuta av både studenten & balen för det händer bara en gång i livet!:)

Kommentarer
Postat av: madde

sv: hihi:D Eh, tror de skulle vara på campingen

Det löser sig allt, du kan alltid köra ole-dole-doff.



Åh, om man ändå tog studenten... Ett år till :/

Tack du, hoppas du får en fin fredag!


2012-06-08 @ 13:20:49
URL: http://minastauriel.blogg.se/
Postat av: HHANNAA - Foto/Babbel/Vardag

sv: har nyss varit ute och sprungit, dudå?:)


2012-06-09 @ 16:05:15
URL: http://hhannaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback