fortfarande ganska förvirrad

Tankarna är oroliga idag med. Har insett att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv.
Kom ju in på högskolan i höstas och flyttade ner till Halmstad.
I början kändes allting perfekt men nu vet jag varken in eller ut.
Jag vet inte om Halmstad är rätt för mig. Jag vet inte om utbildningen är rätt för mig.
Jag är bara så förvirrad och har en del saker att fundera på och reda ut. 
 
Har skrivit upp mig på de nya kurserna som precis har börjat och tanken är att jag ska gå klart dem och sen bestämma mig om jag ska fortsätta eller hoppa av. Vill inte få för mycket skulder osv - csn.
Plus att det kanske vänder och jag får mer motivation igen, vilket jag hoppas på.
 
Bestämmer jag mig för att hoppa av ska jag försöka hitta någon bra folkhögskola och läsa upp mina betyg, alternativt flytta hem till Trollhättan igen och börja folkhögskolan där.
Vet dock inte hur det fungerar riktigt med folkhögskolor osv. Någon som går på folkhögskola som vet mer?
 
Det som känns positivt är att bo själv. Skulle nog inte klara att flytta hem till mamma & pappa igen.
Men jag känner knappt någon här. Kan inte ha mina djur med mig. Kan inte träffa folk när jag vill osv osv. 
 
Som sagt har jag en del att fundera på och jag måste verkligen känna och tänka efter på hur det känns för mig och vad jag vill göra. Måste börja tänka mer på mig själv istället för allt & alla andra, men det är svårt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alisha

Jag går ju på folkhögskola i Trollhättan och det är bara allmänna linjer man kan gå, så som matte, svenska, engelska, natur osv D:


2012-11-13 @ 15:18:37
URL: http://alishasfoto.blogg.se
Postat av: Miss Naily A Fucking Rockstar!

Du är inte den enda som är förrvirad just nu. Jag har oxå en massa tankar om framtiden.
Vet inte om jag ska börja plugga eller byta jobb eller nånting.
Det känns väldigt jobbigt just nu och det finns ju inte direkt heller någon som har svar på alla ens frågor.
Det löser sig nog:)

Kram på dig å lycka till med alla dina val.


2012-11-18 @ 02:26:22
URL: http://www.heysugarmagazine.se/missnaily

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback