har känt mig så frånvarande ett tag :/

Under en längre period (sedan September/början av Oktober) har jag känt mig så konstig, så frånvarande på något sätt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men jag ska försöka så gott det går.
Kroppen gör saker automatiskt och huvudet hänger inte riktigt med, det är läskigt.

Första gången jag kände så var när jag bodde i Halmstad och skulle möta upp en kompis.
Gick på gågatan som så många gånger förut när jag plötsligt kände mig så frånvarande. Kroppen bara gick utav sig själv, tiden gick fortare och jag trodde att jag skulle svimma/falla ihop mitt på gatan. Som tur var föll jag inte ihop utan "kom tillbaka" efter ett tag. Efter den gången har det problemet återkommit och jag vet inte alls vad det beror på.

Funderar på om det har med blodet att göra, att jag antingen har för högt/lågt blodtryck eller att tatueringen gjort så det hänt något med blodet (vad jag kan komma på kände jag aldrig så innan jag tatuerade mig).
En annan sak det kan ha att göra med är att jag kanske har brist på något ämne i kroppen/inte får i mig det jag behöver då jag är vegetarian.
Häromdagen funderade jag på det här och kom på ännu en förklaring och det är att jag bytt miljö nu igen och kanske inte har vant mig vid mitt "nya liv" ännu. Jag menar, jag bodde i Halmstad i 4 månader och precis när jag började vänja mig vid miljön och allt där nere valde jag att hoppa av skolan och flytta hem till Trollhättan igen och det är klart att det måste ta tid att åter igen vänja sig vid en miljö som är "ny" fast ändå gammal. Känner att det kanske är dags att kolla upp detta så fort som möjligt, för som det ser ut just nu tycker jag att det är obehagligt att vara ute bland folk och jag är ständigt rätt att jag ska falla ihop närsomhelst och så ska man inte behöva ha det.

Har pratat med ett fåtal personer om detta och "trösten" är att några känner igen det, dock vet de inte heller vad det beror på och jag kan inte veta hur allvarligt de upplever det. Men för mitt mående och för min skull ska jag uppsöka läkare så snart det bara går så att jag får reda på vad det beror på.

Kommentarer
Postat av: Sarah Persson

Väldigt seg, har för det mesta gått fram och tillbaka i huset!


2013-02-15 @ 20:21:18
URL: http://justmesarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback