måste skriva av mig lite.

Vill varken träffa dig, dig, dig eller dig just nu. Ni har på olika sett sårat mig och nu ser jag saker och ting annorlunda än tidigare. Det är sjukt hur alla tankar, känslor, funderingar man har kan förändras på bara några dagar.
 
Jag är trött på att ni två alltid dömer mig. Ni ifrågasätter allt jag gör här i livet. Varför jag gör si, varför jag gör så. Varför jag inte gör si, varför jag inte gör så. Ni jämför mig med andra och får mig att känna mig otillräcklig, att jag inte är lika bra som de andra. Kanske är det som en av er sa, att jag inte känner dig. Att jag inte känner er. Att vi inte känner varandra. Måste bara säga att det du sa sårade mig väldigt mycket.
 
Jag är trött på att jag alltid duger när du vet att jag ska komma till staden du bor i. Annars då, varför hör du inte av dig då? Har du tänkt på att det finns en väg åt andra hållet med? Det verkar inte så och ändå kan du åka till personer som bor ännu längre ifrån. Men hit hör du inte av dig och hit kan du inte komma. Vill bara veta varför det är så och vill att du ska veta att jag är trött på det. Någon gång kan väl du fråga hur jag mår, eller måste det alltid vara jag som tar första steget?
 
Till sist vill jag bara säga att jag är trött på dig. Jag har ställt upp för dig men nästan aldrig fått något tillbaks.
Och om det kommer fortsätta såhär, vad är det då för mening alls med att jag ställer upp för dig? Jag har alltid trott att du och jag står varandra väldigt nära, men du kanske inte upplever det så?
 
Någon gång ska jag ta upp detta med er och någon gång vill jag att ni inser hur det känns för mig.
Ni är inga tankeläsare det vet jag, men ni måste förstå att jag är trött på det här och inte orkar med det längre.
Jag vill reda ut det här med er och det är bara för att jag bryr mig om er, ni alla betyder mycket för mig och jag vill inte gå miste om er.
 
Jag nämner inga namn men känner ni er träffade när ni läser detta/om ni läser detta vet ni hur jag känner.
Dock tror jag inte att någon av dessa personer kommer att läsa detta inlägg så det spelar egentligen ingen roll. Behövde bara skriva av mig och det hjälper lika mycket varje gång.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är alltid skönt att få skriva av sig, och jag hoppas att det ordnar sig!

SV: Tack så mycket! De är födda i oktober och är köpta från uppfödare :)

Ja, våra är väldigt olika! Min är svart/vit/brun, har en bläs och virvlar över hela ryggen. Min storasysters är vit/brun och har en virvel på huvudet. Min lillasysters är brun/svart och det är hon som har den andra pälstypen, typ tjockare och lite sträv.


2013-01-13 @ 01:16:13
URL: http://geniet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback