ångest :/



Jag vet inte vad det är som händer, men någonting är det! saker som förut var viktiga och är viktiga nu bryr jag mig inte om längre, och jag får ångest för minsta lilla fel jag gör... Saker som tidigare var och är för dom flesta självklara,som skolan, har jag tappat greppet om totalt och stannar hemma istället. Jag trivs inte i klassen heller så jag funderar på att byta till den andra istället, som att det skulle hjälpa? Jag får ångest för att åka till vissa ställen och idag bröt jag ihop på bussen när jag skulle åka till just skolan. så jag åkte hem istället! och nu har jag ångest för det "/. Jag lovade morsan och mig själv att jag skulle sköta skolan bättre efter höstlovet men det går inte framåt precis... så jag får helt enkelt satsa mer på skolan efter jullovet istället. För jag har inga krafter kvar känns det som :/ det är helt sjukt att det ska behöva vara såhär, men det är inte det enda heller. Det är nämligen så att i hela mitt liv har jag haft sömnproblem och jag tror att mycket av det gör så att jag inte har någon ork. för det är sjukt jobbigt att ha sömnproblemn vill jag lova! Jag kan gå och lägga mig vid halv-elva men kan inte somna förrän typ 00.00 - 02.00 och så är det v a r j e natt, eller ja nästan varje natt i alla fall... Jag vet som sagt var inte vad det är som håller på att hända men forstätter det att hålla på så här står jag inte ut länge till! "/

Imorgon ska jag pallra mig till skolan i alla fall, för jag har sovmorgon och inte så många lektioner så det borde jag klara av... Sen på Fredag ska jag till kuratorn och då ska jag ta upp det här som jag skrev om nu, plus att jag ska prata om en annan sak också som jag tror tynger ner mig väldigt mycket..

Over and out!

Emma

Kommentarer
Postat av: Just Picture It ?!

jag vet precis hur det känns att ha ångest. det man måste tänka på är att inte bli rädd för det, och int låta det kontrollera en, för då blir det bara värre. känner du att paniken kommer, slappna av och förtsätt göra det du gör, kämpa mot den. för ger du upp så blir det bara värre. och kom ihåg att ångest inte är farligt, bara obehagligt <3


2009-12-07 @ 20:39:23
URL: http://justpictureit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback