13:35

Kom hem från "skolan" för ett tag sen. Skolan idag gick sådär, har haft matte och matte är inte min starkaste sida. Satt och jobbade med två häften och är så gott som klar med dem. Om jag räknat rätt vet jag inte dock. Jag och matteläraren ska gå igenom det jag gjort nästa vecka och jag ska även få en mattebok istället.
 
Det känns som att dagen idag kommer bli rätt seg. Har ingen som helst aning om vad jag ska hitta på.
Marsvinsburen är städad och rummet är hyfsat städat det med, så städa behöver jag inte göra.
Är lite fotosugen men har dåligt med inspiration. Får väl kolla om det är något bra på tv eller om det finns någon bra film. Det gamla vanliga. Känner mig rastlös dock och vill göra något. Något som hade varit kul hade varit att fixa den där fotobloggen jag pratade om och sitta och hålla på med designen, men jag är inte så duktig på wrebbdesign så Bambi (Alisha) ska hjälpa mig med det.

Imorgon är det Fredag och helg (eller ja, min helg börjar idag, men ändå). Har tandläkartid 10:20 och är lite nervös inför det. Förr hade jag inga problem med att gå till tandläkarn för de sa alltid att jag hade så fina tänder (har bara haft ett hål någonsin i en tand), nu däremot när jag är beroende av Cola tror jag att de kommer klaga en del.

Är sugen på att gå ut på krogen eller typ åka till någon annan stad över en helg, så att man kommer bort lite.
Saknar faktiskt Halmstad en del nu när jag flyttat tillbaka till Trollhättan. Utbildningen i Halmstad var som sagt inte rätt men jag hade inte haft något emot att bo kvar där. Det var skönt att bo utan föräldrar, känna att man klarar sig själv, att göra vad man kände för och det är det jag behöver.
Så fort jag är klar med engelskan och matten ska jag söka in till högskolan igen (förhoppningsvis rätt utbildning) denna gången, så att jag kommer iväg igen och får klara mig själv.
Har dock en skuld till CSN som jag oroar mig för, men de flesta säger att CSN inte kan kräva att få tillbaka alla pengar på en gång utan att man kan delbetala och så hoppas jag det är också, och att jag kan få studiebidrag och studielån när jag väljer att plugga igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback