Onsdag.

Någon mer än jag som tycker att veckan hitills och dagen idag har gått väldigt fort?
Jag har haft turen att slippa ångest och oroliga tankar sen i söndags och det har varit skönt.
Hade dock rätt jobbiga tankar i "skolan" förut då jag helt plötsligt började sakna en viss peron väldigt mycket, men det gick över ganska snabbt igen.
 
På tal om "skolan" tror jag att jag glömt berätta för er vad jag gör på dagarna (tre dagar i veckan).
Jag har börjat läsa upp mina betyg i Engelska B och Matte B.
Går en allmänförberedande utbildning och det är genom af så upplägget är väl sisådär kan jag lugnt säga.
Det är ganska chill. Jag börjar 8:30 och slutar 12 och är där tisdagar, onsdagar och torsdagar.
Har inga lektioner direkt utan sitter och jobbar med engelskan eller matten och lärarna finns på plats om det är något man behöver hjälp med.
En gång i veckan ska jag ha möte med engelskaläraren och öva på att prata. Jag hatar dock att prata engelska och matte är väl inte min starkaste sida direkt, men vill så gärna utvecklas och nå mina mål i både engelskan och matten, så därför ger jag mig fan på att klara av det! Tanken är att jag ska tenta upp båda ämnena, förhoppningsvis blir jag godkänd och därmed kan jag söka in till fler högskoleutbildningar till våren.
 
Nog om det. Idag är det Onsdag och jag har träffat min fina vän Veronica! Vi tog en fika på Mejeriet (första gången jag var där) och efter det åkte vi ut till Överby och gick runt där ett tag innan Veronica skjutsade hem mig och åkte hem till sitt.  Köpte en topp på H&M, har kollat på den ett tag och idag blev den äntligen min.
Veronica köpte en kavaj och ett par svarta byxor på Gina Tricot och verkade nöjd med sitt köp (Veronica, om du läser detta så tycker jag absolut att du ska ha på dig det på spelningen).

Måste säga att jag känner mig så otroligt bortskämd när man åker med kompisar som har körkort. Det blir bara fler och fler jag känner som har körkort också, haha. Känner mig asbortskämd när de säger "jag kan hämta dig" eller "jag skjutsar hem dig" osv. Får se till att fixa körkort jag med snart. Funderar starkt på att boka in mig på någon intensivkurs någonstans när jag har råd med det.
 
Nu ska jag inte tråka ut er längre.
Hoppas allt är fint med er mina fina läsare och att ni får en bra fortsättning på denna kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Veronica

haahahh! okej då tar jag på mig det på spelningen ;)
hahaha naw bästa vännen <3

Nej nej känn dig inte bortskämt ;)


2013-02-06 @ 20:45:36
URL: http://www.nattstad.se/MissVeronica
Postat av: Elin

SV: Det är olika, men som tur är har mitt schema blivit lite bättre den här terminen! Jag går upp 05.45 som tidigast (med gamla schemat var det 05.15) och kommer hem runt 17 de flesta dagarna (med gamla schemat kom jag hem 18.30 på tordagar, då var man hyfsat trött!).

Jo, det är sant! Det är ganska jobbigt att sova bort hela dagen, men om jag går upp tidigt så blir jag så himla trött resten av dagen och orkar ändå inte göra något.

Det är bra med mig! Hur är det själv? :)


2013-02-06 @ 23:48:21
URL: http://geniet.blogg.se
Postat av: Akitou

det som är det braiga med vänner som har körkort. jag var sån innan också. är det fortfarande även om jag har körkort (a)

sv; neeeej, han är min!!! fan att det inte kan finnas såna killar i trollhättan D: Im soo sad!


2013-02-07 @ 01:13:43
URL: http://prinsessanrainbowdash.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback