Putte I Parken.

Något som betyder väldigt mycket för mig och något som jag brinner för lite mer än allt annat är Putte I Parken. Eller ja, att jobba med festivaler osv. Putte I Parken är den enda festival jag jobbat med hitills så har inget annat att jämföra med.

Har jobbat på Putte I Parken två år i rad. Första året var 2011 (när jag precis hade tagit studenten) och 2012 jobbade jag för andra gången. Första året jobbade jag med säkerhet, vid entrén och då fick jag visitera folk.
Träffade Minna och Solveig som jag snabbt kom bra överens med.
Förra året sökte vi in alla tre igen och hamnade i samma grupp, då jobbade vi också inom säkerhet men då var det scen & backstage som gällde.

Så fort funktionärssidan öppnar ska jag söka in igen! Vet dock inte vad jag vill jobba med detta året.
Det känns som att jag testat det mesta inom säkerheten, så det skulle vara kul att testa något nytt.
Kanske miljö, loger, sälja t-shirts, biljett-tältet, campingen - valmöjligheten är stor!

Vet inte om Minna eller Solveig tänkt söka in men jag söker in oavsett vad. De har blivit min "trygghet" vad gäller det sociala på Putte I Parken, men jag ogillar att vara beroende och att ta för givet att de också ska söka och jag är säker på att jag skulle klara av att åka helt själv, även om sällskap såklart är ett stort plus. Som jag skrev förut är detta något jag verkligen brinner för och det är alltid kul att utmana sig själv. Blir det allt för ensamt och jobbigt kan jag alltid anmäla mig till Hot Team (då får man jobba mycket, mycket mer än om man är "vanlig" funktionär), vilket gör att man bara fokuserar på att jobba och inget mer.

Hur jag hittade Putte I Parken och varför jag fick för mig att söka in är ganska random faktiskt. Såg på fb för några år sedan att en kompis till mig hade ett fotoalbum som hette "Putte I Parken", kollade igenom de flesta bilderna och tyckte att namnet lät lite annorlunda. Fick se att festivalen inte var så stor och inte så känd och jag tror att det är det som gör att det passar mig så bra. Tror inte att jag skulle klara av att jobba på Peace & Love till exempel (det skulle vara alldeles för mycket folk), så jag håller mig till små festivaler som Putte I Parken och Emmabodafestivalen (som jag också funderar på att söka in till).

Drömmen om att jobba på festival hade funnits där ett tag innan första året och nu vet jag nästan helt säkert att det här är något jag skulle kunna tänka mig att jobba med på heltid. Det känns verkligen som min grej det här.

Kommentarer
Postat av: Leona

Ett tips kolla music and event manegmet- utbildningar om du vill avanceraa nom jobbet :)


2013-02-15 @ 21:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback