-

Jag har inte sovit mycket alls inatt. Mest legat och funderat. Funderat på hur framtiden kommer bli.
Funderat på vad som känns bäst för mig. Funderat på vad folk kommer att säga, hur de kommer att reagera osv.
 
Just nu har jag en stark längtan efter att flytta tillbaks till Trollhättan.
Det är där jag hör hemma, inte här. Det är där jag är uppväxt. Det är där jag kan alla gator utan & innan (nästan). Det är där min trygghet finns, det har jag insett nu. 
Halmstad är en sjukt fin stad men då utbildningen inte känns rätt så känns det bara så fel att bo här.

Innan jag kom in på högskolan trodde jag att plugga var det jag ville göra, men nu känns det inte alls som att det är min grej.Det är så svårt att veta vad man vill göra när det finns så många valmöjligheter.
Under den tid jag bott i Halmstad har jag bevisat för mig själv och för många andra att jag faktiskt klarar att "stå på egna ben" och att ta hand om mig själv och jag vet att om jag flyttar hem till mina föräldrar igen kommer det inte vara som innan. Jag måste hjälpa till mer hemma, och helt ärligt är det det minsta problemet nu.
Vill bara flytta tillbaks så fort som möjligt. Innan skulderna växer. Innan jag går under totalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback