nattinlägg: tankar och funderingar

Dagen har varit allt annat än bra, men nu äntligen känns det lite bättre, lagom till läggdags och allt.
Lite ironiskt är det.
 
Har gått och burit på en oro ett bra tag och lite av den oron försvann tidigare ikväll när jag pratade med mamma.
Grät ut i telefonen och tror det var det jag behövde. Sa saker till mamma som jag aldrig sagt förut.
Visserligen höll hon inte med om allt, men jag fick sagt det jag ville ha sagt i alla fall och det hjälpte.
Ibland behöver man gråta ut och säga de saker som man går och tänker på nästan dagligen men inte vill/kan tala om för någon.
 
Jag har kommit på att utbildningen jag går inte är rätt för mig. Halmstad kanske är det, men inte utbildningen. 
Mycket av det beror på (tror jag) att den trygghet jag hade i början inte längre finns kvar. Sen vill jag inte bli biolog (som jag blir om jag går färdigt programmet), utan jag vill jobba inom hotellbranchen eller något liknande.
 
Min plan just nu är att gå kvar i skolan den här terminen i alla fall och sedan bestämma mig hur jag ska göra.
Det kan hända att jag ångrar mig men just nu är jag väldigt glad att jag har en Plan B.
Och vad är då Plan B undrar ni? Jo, Plan B är att jag ska söka praktikplatser/jobb/lägenheter på "hemmaplan" (Trollhättan/Vänersborg) och i Norge för att sedan nästa höst söka in till folkhögskolan och läsa upp mitt betyg i Engelska B, samt läsa Matte B.
 
Vi får se vad som händer och hur det blir. Only time will tell!
Blir nog bra oavsett hur det blir. (man ska altid tänka positivt).
Med de orden avslutar jag här och sätter på en film istället så jag slipper alla tankar.
 
Natti!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Minna

Alltid skönt att tillåta sig själv att gråta ut och vara helt ärlig om sina innersta tankar, de få gångerna det faktiskt händer.
Kämpa på bara! Det kommer gå fint!!!
Finns för dig <3


2012-11-19 @ 23:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback