har ett viktigt beslut att fatta...


Har ett viktigt beslut att fatta. Dixie, min guldhamster, är lite över 2 år och det är egentligen för gammalt för hamstrar. Eller ja, guldhamstrar kan bli 2-3 år gamla. Nu är det inte åldern som är problemet utan att Dixie stackarn har fått en stor knöl mellan framtassarna och jag är orolig för henne.
Hon äter sin mat, dricker sitt vatten och är ganska nyfiken fortfarande. Det är svårt att veta om hon har ont av knölen.

Har haft 2 hamstrar tidigare och de fick också knölar.
Valde att avliva Rufus (den första hamstern jag hade) ganska fort, och Harryponken hade oturen att fastna med benet i en leksak så att benet gick av och pga det var jag tvungen att avliva honom.
 
Hade Dixie visat tecken på att hon har ont hade jag inte tvekat så mycket. Så länge hon äter och dricker är det väl egentligen inga större bekymmer? Det hade varit mycket värre om hon slutade att äta och dricka. 
Djur visar sig dock aldrig svaga och att de har ont så jag vet inte hur mycket hon lider eller om hon lider överhuvudtaget... Med tanke på åldern känner jag att det kanske är bäst för henne om hon får somna in och slippa allt lidande, samtidigt är det synd att avliva ett djur som kanske inte lider.

Som sagt, det är väldigt svårt att veta om hon har ont eller inte och det gör beslutet svårare att fatta.
Vad hade ni gjort om ni var i min situation?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade tagit henne till veterinären och hört med dom :)


2013-01-22 @ 21:32:30
Postat av: Mathilda - PHOTOGRAPHS

sv: Ja precis, det är bara att kontakta! Det värsta som kan hända är ju att du får ett nej, men då vet du ju att du har försökt i alla fall. :)

Jag har bilder publicerade både inne på Festivalphoto.se och på Gaffa.se. Vad jag kan minnas så har de aldrig frågat mig efter vad för kamerautrustning jag använder - utan jag tror bara att de väntar sig att du har en hyfsad kamera och objektiv om du ens söker fotopass, och inte kommer där med någon mobilkamera eller sådär, haha. Sedan har jag alltid länkat till min blogg, där jag samlar mina konsertbildernär, när jag har sökt fotopass. Så där har de kunnat se ungefär vad jag har att erbjuda. :)


2013-01-22 @ 21:57:00
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback